Fandme så! Et af de mest omtalte navne på technoscenen spiller et af deres sjældne livesets på årets PHONO. Karenn er samarbejdet mellem Blawan og Pariah, der begge har været en uomgængelig del af den britiske industrialtechnos igangværende genkomst. Selvom de begge har rødder i tung garage og basmusik, har de over de seneste år hentet inspiration hos navne som Surgeon, Regis og James Ruskin. Blawan lavede endda for nylig en udgivelse med netop Surgeon under navnet Trade. Ligesom forbillederne spiller Karenn en støjende, metallisk techno, men erstatter noget af det kliniske mørke med en konfronterende, flabet attitude og en improviseret livefornemmelse. Med en sammenbidt, indædt energi dropper Karenn tonstunge, hule kicks over snavset brutalistiske lydlandskaber og raslende, klirrende percussion. Deres lyd er barsk som rustne bajonetter, fuld af rungende torden og urovækkende, øresønderrivende kvasen.

Enhver der oplevede Robert Hood på PHONO12 vil vide, at han har lagt et betragteligt pres på hvem end der skulle spille dette års sidste fredagskoncert – men hvis der er nogen, der er i stand til at levere en ligeså sindssyg, tonstung og ekstatisk oplevelse, er det lige præcis Karenn. De er hundrede procent live og kampklare, med fingre på aftrækkerne, og selvom de bestemt har en skidt karakter, er der også urimeligt meget smæk på deres musik. Med en boreplatforms subtile facon og en løbsk damptromles ustoppelige momentum, laver Karenn musik fra technoens dybeste og mest beskidte afgrunde, i al dens gemene herlighed. Forbered jer på det værste.