Tim Exile aka. Tim Shaw er, med et noget tyndslidt udtryk, den elektroniske musiks svar på en gal videnskabsmand: sampling-geni, utilpasset drum’n’bass dekonstruktivist og ekstraordinær underholder. Han er efterhånden en erfaren herre med en karriere, der har ført ham rundt om alt fra klassisk violin over musique concrète til nedsmeltet, bevidsthedsudvidende IDM.

Hans karriere har også tidligere ført ham forbi PHONO, hvor han i 2009 spillede en kaotisk triumf af en koncert, der kulminerede med, at publikum bar ham rundt på udstrakte hænder, imens han kontrollerede sine maskiner med et gammelt joystick og ganske enkelt bankede stedet grundigt igennem med sin frenetiske og humoristisk aggressive breakbeat-techno.

De fleste af hans udgivelser er centreret omkring en form for drum’n’bass, der konstant dissekeres og sættes sammen igen på besynderlige og overrumplende måder ved hjælp af manisk sampling, hakken og klippen i stykker. Denne basale idé har han udfordret på et væld af måder, hvad enten det er i form af barsk, konfrontatorisk dadaisme på Tim Exile’s Nuisance Gabbaret Lounge eller vokalbåren synthpop på Listening Tree, der blander den dystre alvor fra Depeche Mode og tidlig New Order med rendyrket musical-grandeur.

Lige meget hvilken besynderlig og misdannet undergenre han skærer i småstykker, bliver det alt sammen på magisk vis til noget sært fantastisk. Tim Exile laver fræsende højhastighedspop for viderekomne, der først og fremmest garanterer et fænomenalt liveshow; et godartet totalangreb på fødder, krop og hjerne.